fredag, februari 10, 2006

you´re nothing but a heart

Börjar med att svara på min systers fråga ang. panGkakor.
När min pappa en gång gjorde pannkakor la han upp dom på ett glasfat som stod på spisen. Av nån anledning slogs plattan där fatet stod på, och efter en stund exploderade pannkakorna i luften. Jag måste ha varit kring 8 och jag kallar de fortfarande för pangkakor.

Känner mig fruktansvärt nöjd med dagen.
Trots endast sömn från 8 på morgonen fram till 13.30 så lyckades jag iallafall ta mig hemifrån. Cyklade först förbi bror Fredrik med familj och sedan in till stan. Handlade kabel som nu gör att musiken i datorn spelas ut i min stereohögtalare. Hittade tokbilliga ljuslyktor, lite kylande kräm mot värk samt aspirin på apoteket och lite mat på Willys.
Vid 19.00 tog jag mina första simtag för kvällen på Edda och efter bara några meter skrämdes jag smått av att någon genom att rätt och slätt korsa min väg. Chockad blev jag iallafall när det var Anton, tätt följd av Lars.
Simmade några längder iallafall, Linnea kom dit efter ett tag och så kastade vi lite boll. En bubbeltid och sen cykla hem igen.

Sett film med kvällens tidigare vänner och ska förhoppningsvis strax lägga mig.

Imorgon blir det att grilla upp på vitberget, på lördag förfest hos mig och sedan ska iallafall jag och Ida ut.
Känns lite konstigt. Har inte varit på torpet på jättelänge. Antar att det är för de fina människorna jag lärt känna här i närheten. Men nån dag så... :)

shivering
cold
wanting to know
how many years will go by
til I get myself warm
trembling
shaking
utterly disturbed
how many lives to cross me by
til silence is heard
numbness felt
til I shiver me warm

1 kommentar:

MYSIGT sa...

I rest my case.... Dumma dumma jag visste ju redan den historien.. Jag bara inte tänkte på det =)

Kram