onsdag, februari 08, 2006

I heard somebody say

Skulle juh lägga mig så tidigt. Men så fastnade jag i en teckning, reprisen av Lost som jag missat gick på tv och efter 1 låg jag och vred mig i sängen i drygt en timme. Seegt.
Hade tänkt stiga upp då eftersom jag var alldeles för mycket upp i varv, men vips så sov jag.
Nu efter iallafall nästan 3 timmars sömn så vaknar jag såklart igen. Käkat en massa morötter och ska nog släcka ner igen strax.

Var effektiv igår. Renbäddade, lagade mat, torkade av fönstren här inne (för kallt för att öppna upp dom och ta hela skiten), dammtorkade överallt, rollade soffan ren från katthår, strök och hängde äntligen upp mina rosa gardiner (blev riktigt fin kontrast till de sandfärgade väggarna), dammsög, skurade golven, rengjorde kattlådan och min egen toalett samt resten av badrummet.
Kanske inte låter så mycket, men det var efter lite sömn och under bara ett par timmar. Och framförallt så suger jag verkligen på att städa under en och samma dag. Är alltid så lat och kan oftast sprida min helstädning över några dagar.
Så jag är nöjd, hahaha...

Lyssnar på Devendra Banhart nu. Var ett tag sedan jag riktigt brann för hans musik, men var gång jag lyssnar så flammar en liten låga upp. Han sjunger såååå fint. Okej, lite skum musik och så, men den gör en glad, nyfiken och framförallt tillfreds.

Jag har nog inte skrivit att Pia upptäckte att man har riktigt bra insyn till duscharna i huset bakom mitt. Då var det en kvinna som tvålade in sig och hade och trots det frostade glaset så syntes just så pass lite mer än konturerna.
Igår när Ida var här såg jag i ett nyss fönster samma sak, fast en man, och Ida skämtade om att det skulle synas riktigt bra om han stod och runkade av där i duschen. Varför nu man skulle vilja titta då, men...

Blir ett långt inlägg det här, förmodligen ett de flesta av er bara skummar igenom, men det är sånt man får ta :)

Har blivit väldigt inspirerad på sistone. Försöker att teckna lite, ritar dock bara av bilder och så eftersom jag suger på att skissa fritt, har ingen fantasi. Bra är ju internet då, bara att hitta en bild på något man tycker är fint eller fult och börja rita. Igår sökte jag reda på en bild av den supersköna Liv Tyler som enligt mig nog är världens vackraste kvinna och försökte återskapa henne på papper. Tokroligt :) Köpte sen en täljkniv för ett tag sedan, får väl se om jag orkar skaffa mig några träbitar snart. Anton frågade om jag var duktig, men det är ju det jag måste ta reda på.
Är nu sugen på att köpa mig lite lera och skulpturera, men det blir väl sen då.

Har ju skrivit några gånger om att jag tänkt ta mig till Eddahallen och simma, och nu när jag kollade upp öppettiderna såg jag att de öppnar redan 6.30 på onsdagar. Ska kanske ta tillfället i akt då och cykla dit om en stund. Är ganska trött nu, men det skulle vara riktigt skönt. Sen är det säkert inte så jättemycket folk där då och jag slipper känna mig som ett stort fån med alla mina avbrott. Har ju ingen kondis eller nå! :P

Hm,... Gjorde just ett personlighetstest och var tvungen att lämna telefonnummer. De godtog dock inte mobilnummer så jag skrev mammas hemnummer. När testet på 200 frågor var över stod det att de skulle kontakta mig... haha. Kanske ska varna henne.

1 kommentar:

MYSIGT sa...

Funderade på det här med simningen... Kanske vi kan åka o simma sen när jag fått lön?
Tror nog att det skulle vara bra för lilla jag, det sägs ju att det är kanon för ryggen :)
Men då kanske vi kan åka på eftermiddagar el kvällar när jag har bilen?

Jaja...bara en fundering som sagt =) / Kram