söndag, februari 19, 2006

Brisby, Anton och den där lyckan

Såg film hos Anton igår, Nea och en vän till Anton, Adam, kom också förbi. Sen spelade vi lite schack. Jag tror att jag vann för första gången i hela mitt liv, men gjorde världens dundertabbar; ren tur med andra ord.
Somnade sent hos Anton, vaknade upp ännu senare. Så såg vi film igen men efter att jag under hela filmen måsta hållit mig från att somna så frågade jag om vi inte kunde lägga oss ett tag.
Ett tag blev några timmar och nu har jag dåligt samvete över att inte ha hämtat Brisby än. Pia ringde nämligen och sa att det vore bra om vi inte kom för sent, så att han inte blir helt slutkörd av att komma hem och träffa Sirius. Men Brisby är en tuffing och verkar alltid tycka om Sirius när de träffas. Får väl se vad storkillen min säger.
Nu är jag hemma för att äta och duscha medan vi väntar på att motorvärmarn får vara igång nån timme.

Tack mamma och Pia för de otroligt fina orden under gårdagens kommentarer.
Ni har så rätt båda två och det är fruktansvärt skönt att ni vet hur det är.

Anton. Ja, han gör mig lycklig.

Inga kommentarer: