torsdag, november 10, 2005

Tyngden

Gårdagen var helt ok, Pia kom och hämtade oss och så bjöd mamma på middag. Sirius fick leka lite med sin kusin Zigge och så blev det spel.

Har just pratat med Soc-kvinnan. Vet inte vad jag ska säga. Det är tungt.
Hon vill fortfarande inte betala min hyra eftersom hon ännu inte vet när jag får min sjukpenning. Och som hon sa så har ju Skebo redan skickat hyran till inkasso, då ger det ju inget att hon betalar den nu. Va?? Det är ju hennes fel. Och alla mina andra räkningar...?

Imorgon är det fredag. Även om dom på Fsk påbörjar mitt ärende så lär det ju ändå ta ett par veckor innan jag får pengar av dom.

Och Soc... Igen... Förstår inte varför hon inte kan betela min hyra och ge mig pengar till mat när det ändå bara är ett lån; något jag blir återbetalningsskyldig till.

Jag önskar att jag hade en rik far som var vid sitt sinnes fulla bruk som jag kunde gråta ut hos och få pengar av. Men men...

Snart tar vi bussen hem Sirius och jag, och kl. 19 blir det att lyssna på Sofia Åkerman.
På lördag är artikeln i tidningen.

Inga kommentarer: