onsdag, november 16, 2005

tack systra mi för glöggen!

Igår räddada min stora, stora, storasyster Pia mig. Ännu en gång.
Tänk att vi kan vara så olika. Att hon är så duktig på att ta tag i saker medan jag bara faller djupare.

Hon ringde iaf Soc-tanten som sen ringde upp mig. Gick med på att betala hyran som imorgon skulle ha gått till kronofogden, och bredbandsräkningen. Se fick jag komma och hämta 500:- till mat och medicin.

Medicinen kostar dock trots 75% rabatt på högkostnadsskyddet ändå kring 300:-, så idag när jag var hos Magda fixade hon iaf tabletter för 10 dagar åt mig. Toppen.

Och igår fick jag för första gången prata med min handläggare på Försäkringskassan.
Mitt ärende är påbörjat och hon skulle göra allt för att skynda på. Hon var jättesnäll och verkade förstå min sjukskrivning.

Har varit hos Ida ikväll. Kom hem ganska nyss och värmde på årets första glögg. Tror inte att jag vågade dricka nåt förra året heller, så... Dubbelt upp :)

Och så har jag köpt 1,6 kg köttfärs som jag ska roa mig med nu. Göra en kålpudding tror jag, och biffar kanske. Är lite speedad och kommer nog inte att somna på några timmar.

För övrigt så kan vem som helst kommentera i min Blogg nu.
Klicka bara nere i högra hörnet på inlägget ni vill kommentera där det står ..comments.
Ni behöver inte vara medlemmar!

Inga kommentarer: