söndag, november 13, 2005

ja, imorgon är en annan dag, Christer


Igår var vi hos Patrik och såg The exorcism of Emily Rose, bra bra.

Seg dag hos mamma, missade bussen hem och efter några timmar på soffan bestämde jag mig för att gå hem för att hinna med tvätt-tiden istället för att vänta på bussen och gå resten av veckan i skitiga kläder.
Och så behövde jag vandra lite. Tog ca75 min med Sirius på ryggen, en väska i var hand, snäv kjol och skor som gör mig 5 cm längre.
Väl hemma kände jag mig duktig.

Ida kom förbi ett par timmar och såg tv med mig.

Ska ta mig ett par sömntabletter nu och hoppas att jag inte drömmer mardrömmar inatt som jag brukar när jag inte tagit min medicin.

Imorgon måste jag iväg kanske till mamma för att ringa samtal. Som vanligt.
Är så less, så less, och det tar så mycket på en. Förstår inte varför det är som det är.

Kanske ger hon mig pengar när hon hör att jag är utan medicin, kylvaror, kattsand, kattmat som Sirius faktiskt äter, pengar på mobilen, tamponger till mensen som snart kommer, deodorant, tvättmedel; och framförallt att jag är utan den där lilla godisbiten, frimärket till brevet som aldrig blir skickat, tidningen som jag själv var med i men inte hade råd att köpa, clementinen som jag skulle må sååååå mycket bättre av nu till min julmusik, och alla andra små, små saker som jag lärt mig att ta för givet....

Kanske. För det är ju så jävla synd om mig, hahaha....
Framförallt vill jag kunna betala mina räkningar, att inte måsta betala 600:- extra till inkasso och kunna börja oroa mig över nästa månads räkningar som ironiskt nog redan har börjat trilla genom brevinkastet.

Ledsen att jag skriver som jag gör, att jag är bitter och ångestfylld och känner mig hopplös.
Men imorgon är en annan dag som Christer Björkman sjöng, och kanske, kanske, kanske har jag tur imorgon, kanske finner Soc-kvinnan medlidande för mig, och kanske, kanske är det imorgon som allt löser sig.


För övrigt så bar jag upp julsakerna idag. Inte så mycket kvar.
Får se när jag orkar pynta. Får inte bli så sent i år.

Förra året pyntade jag på Lucia. Det vill säga samma dag som jag blev inlagd. Lite onödigt kan man tänka. Näe. I år ska jag också julpynta dagen då allt löser sig. Som för att fira.

Och ja just det. Fick ett mail idag av en tjej som läst artikeln. Hon hade hittat min mailadress på Sofias hemsida. För några månader sedan gick hon en gång i matstödet, så hon kände igen mig i tidningen och gav mig en massa beröm. Tokroligt :)

Inga kommentarer: