söndag, november 27, 2005

Advent


Fick åka bil med Ida idag. Först ffikade vi uppe på Citykompaniet (jag lussebulle och kaffe) och sedan gick vi runt lite bland folket. Hann träffa mamma just innan hon slutade sälja vid ett stånd, och så gick vi in på Vintergatan för att få gratis glögg. Där råkade vi på Anton och Lars, ett par vänner till först och främst Krille som även jag nu lärt känna. Båda två bor här på Sjungande vilket är perfekt eftersom de båda är riktigt trevliga att ha att göra med.
Vi drack vår glögg och så skjutsade Ida hem mig och Lars, som bara bor ett par hus ifrån mig-

Sirius ligger som vanligt nu och sover i mitt knä, men strax är det dags för julmusik, tända lite ljus, spola i diskvatten och dammsuga. Mysigt värre!

Synd bara att jag inte har kvar glögg. Skulle vara gott. Men men, jag har fått mitt för dagen. Imorgon blir det att köpa mer när jag får pengar, betala tillbaka lån från Patrik, Pia och Ante samt Ida.
Och så räkningarna på 3 500, medicin för 300 och ringa Toffia. Han är den enda veterinerären jag har haft att göra med, och då bara när jag var liten, men jag minns honom som mysig och empatisk; samt att jag gillar att stödja mer privata företagare...

Inga kommentarer: