tisdag, november 15, 2005

3000, och jag minns mitt Bran Van

Insåg just att jag på 2 månader har haft 3000:- att röra mig med. Och hur mycket jag än har klagat på min ekonomi så har de faktiskt spenderats på ganska bra saker.

200 mobil
400 matstöd
130 busskort
120 kattsand
100 kattmat
30 tuggummi
70 hygienartiklar
50 städsaker
20 örhängen
75 skor
160 cigaretter
100 godis
65 läsk
__________
ca 1520 kr

Och resten på mat antar jag...
Vet inte vad jag hade gjort om det inte var för att Tobias lämnade efter sig så mycket torrvaror, inte med tanke på att en vanlig kvinna spenderar ca 1200 kr/ månad på mat.

Jajaja, det kanske verkar som att jag klagar ännu mer, men faktiskt så ser jag det här som väldigt positivt. Som att jag varit förjäkla duktig.

Lagar mat nu, mitt i natten. Ska lägga mig sen efter att ha gjort matlådor.
Det blev ännu en vegetarisk soppa gjord på buljong, svarta bönor, gröna och röda linser, burksvamp, purjolök, tomatpuré, nån turkisk stark peppar på tub och en hel del kryddor. Smakade faktiskt ganska bra. Är inte hungrig nu dock, men blir nog bra till lunch imorgon.

Ciao ciao amigos.

Inga kommentarer: