tisdag, november 08, 2005

Soc, Fsk, Ass, Hole

Jobbig dag. Tur att jag ska till Magda imorgon.
Ringde till KKBC i morse och bad dom be henne ringa upp, men det har hon inte gjort än. Har nämligen så lite pengar på mobilen att jag inte kunde ringa soc-kvinnan i morse på hennes telefon-tid. Och nu på eftermiddagen kommer Tobias mamma och hämtar sakerna, så jag kan inte cykla till någon med telefon och ringa på soc-kvinnans andra telefontid.
Tänkte därför höra med Magda, som dessutom alltid får prata med Soc-kvinnan oavsett telefontid eller ej, om hon kunde ringa henne åt mig.
För fortfarande ingen hyra betald och idag fick jag min första påminnelse för bredbandet.
Och FSK-ärendet ännu inte påbörjat.
Usch... Det tar faktiskt på krafterna. Tur att man inte är som för ett år sedan, då hade nåt sånt här fått mig på väldigt dåliga tankar.
Nu väntar jag istället på imorgon och vet att det förr eller senare löser sig.
Ledsen om jag är gnällig och tråkig i bloggen min, men vad är det annars till för om inte för att dela med sig av det ytliga och det viktiga?
Senare:
Magda ringde till slut, och sedan till Soc-kvinnan som efter det ringde mig.
Tydligen har hon inte velat låna mig några pengar till hyra och så eftersom hon vill ha ett ungefärligt datum av Försäkringskassan över när jag kanske får min sjukpenning.
Det lustiga i det hela är att mitt ärende inte är påbörjat än pga att min handläggare först var på semester, och när hon idag skulle ha kommit tillbaka; då var hon sjuk!
T o m Soc-kvinnan tyckte det var konstigt att de inte kunnat sätta mitt ärende på någon annan.
Imorgon får jag iallafall en tillfällig handläggare, men Soc-kvinnan är då ledig.
Såklart. Hon ville nämligen att jag skulle ringa Fsk imorgon för att höra ungefär när jag får pengar. Men det är Soc-kvinnan som egentligen behöver veta eftersom jag inte får något innan dess iallafall....
Har jag tur kanske jag kan övertala Soc att betala min inkassoräkning över hyran när den kommer.
Visst är det här intressant?
För övrigt så var Tobias mamma här alldeles nyss och hämtade alla saker.
Hon var verkligen jättetrevlig, och Sirius verkade tycka om henne också.
Tjolahopp...
Ångesten över det här med pengar har iallafall lagt sig lite smått. Nu är jag bara irriterad och anser att det inte är mitt bekymmer om jag får en prick i registret.

Inga kommentarer: