torsdag, november 24, 2005

julafton

Har just kommit hem från Ida.

Bjöd in henne och Kristoffer till julafton och de blev överlyckliga. Egentligen skulle de på eftermiddagen och kvällen vara i Myckle hos Krilles familj men Ida tycker det är så jobbigt att fira jul med dom, så jag antog att ingen skulle ha nåt emot om de är med oss istället.

Jag sa också att vi inte(!!) byter julklappar utan att vi ska göra som tidigare; köpa en julklapp för en bestämd summa och sedan lotta.
Då kom Ida på att vi kanske kan ha "hemlig jultomte".
Att alla namn på de som ska vara med på julafton skrivs upp och lottas ut redan nu, och så får man i hemlighet köpa en julklapp till just den personen. Så blir det lite mer personligt. Och så får alla var sin klapp att ta under granen på julafton med sitt namn på utan att veta vem som köpt den åt en.

Imorgon ska jag passa småflickorna ett tag. Före det får jag middag; andra gången på en vecka! Tokbra.

Nu ska jag nog städa. Om jag inte kommer på nåt annat skoj att göra.

Inga kommentarer: