tisdag, maj 31, 2011

Förvärkar

Förvärkarna kom och gick under hela gårdagen, men det var först på kvällen som de blev regelbundna och riiiiiktigt smärtsamma.
Jag försökte ligga ner i sängen för att se att de kom av sig själva och inte för att jag ansträngde mig, och kunde notera att de kom mellan 6-13 minuters mellanrum. De var så pass regelbundna och smärtsamma att det var omöjligt att ligga kvar och försöka sova, så jag gick upp. Dock blev de inte tätare utan istället glesare och jag bestämde mig efter ett par timmar att lägga mig på nytt.
När jag väl vaknade igen hade de nästan avtagit helt och barnmorskebesöket ser definitivt ut att bli av.
Jag ska nog åka in lite tidigare till stan för att lämna in ett par glasögon med en förlorad skruv samt vandra lite.
Tur att det finns många butiksväggar att stötta sig mot ;)



Visst ser jag ut att vara redo att spricka?
Magen är konstant hård, även utan sammandragningar, och har sjunkit ännu mer. Han är ju startklar :)


***

4 kommentarer:

Pippi sa...

Jag tycker att det ser ut som om han säger att han kommer i natt så att moster hinner träffa honom i morgon innan hon åker ;)

Han är nog så klar han kan bli. När som helst nu. När som helst... :D

Ida sa...

nästan så att man kan se honom kura därinne ju.. Lillen..

Anne sa...

Snart är det dax:)

Anonym sa...

Men oj - det ser ju ut som att du ska tappa magen ju=)! Snart kommer han ut - lycka till nu!!=) //Frida