torsdag, maj 26, 2011

Nu kör vi

Jag har verkligen världens bästa svärföräldrar. Nu vet jag ju att Anna brukar läsa här; men jag säger det inte bara för att fjäska ;)
Aldrig hade jag kunnat drömma om att få en sådan fantastisk bonusfamilj, som inte bara ständigt ställer upp och hjälper till, utan alltid stöttar och finns där, och vars Nyliden känns som ett andra hem.

Igår var Åke förbi och hjälpte Anton att komma igång med badrumsrenoveringen. Anton är helt fantastisk på att lära sig saker och att arbeta självständigt, effektivt och noggrant; dock behövs det många gånger en Åke som står brevid och peppar honom. Det är ju heller inte helt fel att svärfar har enormt med kunskap och erfarenhet i bagaget :)

***

Jag hade hoppats på att slippa umgås med underbara Jennifer idag; som jag sa åt henne så skulle jag hellre ligga i smärtsamma plågor just nu, men vad gör man?
Så snart packar jag in mig själv och bollen i bilen och tar en tripp på stan för att låta vandringen och tyngdlagen göra sitt. Anton jobbar veckans 16-timmarspass idag så Jennifer får helt enkelt stå ut med mig över middagen också :)

***

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken tur att jag mer än gärna står ut med dig över middagen :)

Ida sa...

kommer han snart? fan jag är så nervös.. har du mitt nummer förresten?
Tänkte om du kan be nån, kanske Pia eller din morsa att messa mig när han är här. DU lär ju inte kunna uppdatera bloggen eller fb på ett tag:)
jag svettas typ..
iaf 073-8992543
puuuuuuuuss

och om det blir dags snart, så håller jag tummarna för dig. Hoppas att det blir en snabb och lätt förlossning och att du direkt efter glömmer hur det kändes i kroppen. Hoppas att han kommer ut helskinnad och frisk och kry.

pussss