måndag, maj 09, 2011

Fullgången

Just det; 37 veckor avklarade!
Jag känner dagligen av lite smärtsammare sammandragningar än tidigare, förvärkar, men detta innebär inget mer än att graviditeten fortskrider normalt.
Elliott blir tydligt större och större, och magen likaså. Tack och lov har dock magen sjunkit lite, eftersom jag trots detta fortfarande har väldigt ont i revbenen.


Jag har ju aldrig varit förtjust i mina bröst, och ännu mindre nu när de vuxit sig större i takt med magen. Därför känns det för bedrövligt att måsta gå utan BH, bara i hemmet såklart, och känna hur de hänger sig längre och längre ner.
Har köpt omkretsförlängare till BHarna mina, men ärligt talat så hjälper de lite med tanke på att det är inifrån trycket kommer. Jag har ju trots allt en stor bebis som trycker ihop och upp alla inre organ :)

Men, bortsett från denna beklagan, så mår jag bara fint. Visst är det otympligt att alltid ha en stor boll i vägen när man ska göra saker, och visst känns det jättejobbigt att inte orka eller kunna ta tag i trädgården och låta den förfalla även i år, men men...
Om vi köper hus igen så blir det utan rabatter, minst ;)

***

3 kommentarer:

Pippi sa...

Jag kan komma och hjälpa dig i trädgården!
Du får helt enkelt tala om för mig vad du vill ha gjort så gör jag det så gott jag kan! :D

Unknown sa...

Tack kära du, men jag vet faktiskt inte vad jag vill. Ska i framtiden gräva upp och så igen det förfallna jordgubbslandet samt göra något åt min äng till blomsterrabatt. Men när inte intresset finns där så får gården sköta sig själv :)

Pippi sa...

Ok. Men om du ändrar dig så är det bara att säga till :)