torsdag, maj 12, 2011

17 också

Stackars älskade Anton med kollegor har åkt på 8 timmars beordrad övertid per vecka, tills vidare. Igår jobbade han 16 timmarspass, och idag får vi se när han dyker upp eftersom han ska passa på att göra bort några av nästa veckas timmar.
Men det lämnar ju såklart mig helt ensam, helt ur stånd till att göra något mer än att surfa, se film och äta, äta, äta.

Dock är det ju bara 17 dagar till BF idag, och de rekommenderar ju att man bunkrar upp med kolhydrater. Godis är ju i princip bara kolhydrater; så vi bortser från det faktum att de är snabba och kanske inte det bästa att bunkra upp med ;)

***


Ida har en sån där rolig tävling igen; denna gång lottar hon ut ett gäng söta strumpor som ser ut att passa perfekt till sommaren. Jag misströstar inte att jag inte vann nagelsetet eftersom jag ändå alltid biter på mina naglar för att få dom riktigt fina; men dessa ska jag göra mitt bästa för att vinna! Du med?

***

1 kommentar:

Ida sa...

ja men då måste du kommentera varenda dag, då blir det fler chanser.. o vänta bara tills kommande veckor, om du bara visste vad jag har bra grejer. Bland annat har jag en rosa stekpanna som är så gullig så du anar inte. Har en likadan fast turkos själv:) Fast det är bara du som vet det.. Jag ska spara gobitarna tills E är född så du hinner vara med.
Vahettere så har jag startat ett nätverk som jag tänkte tipsa dig om, men det är för folk som bloggar om kreativa saker som pyssel, fotografi o sånt. Då täntke jag på alla dina bakverk som du gjort som är så otroligt vackra. Kan du inte starta en blogg som handlar om sånt? Bilderna på grejerna du gjort är extremt fina. Jag förstår ju att du har mycket nu, att det inte känns sådär lockande att baka eller så, men du har ju massor av gamla bilder du kan använda dig av. Sen kan du skriva om olika redksap o sånt. jag kan köpa massa roliga verkyg i turkiet åt dig, de kostar nästan ingenting där förstår du..
:) bara en tanke.. puss