onsdag, maj 25, 2011

Så efterlängtad...

Det är ju helt absurt att jag nu går dagarna i ända och längtar efter den där återkommande, regelbundna och allt värre smärtan.
Vaknade inatt av ordentlig "mensvärk" som inte gav sig förrän efter ett par Alvedon.
Sammandragningarna smärtar nästan alltid numer; men tyvärr kommer de alldeles för sällan. Ringarna hade jag på mig senast för en vecka sedan, men nu har jag under ett par dagar haft så svullna fingrar att lederna värker.

Men; mensvärk, svullnad och smärtsamma sammandragningar/förvärkar, är goda tecken om än jag säkerligen lär gå tiden ut ändå och kanske lång tid utöver.

Förlossningens nummer är sparat i mobilen och jag känner mig mer än redo att gå igenom kroppens största prövning.
Dagarna går nu ut på att göra något hemma för att fördriva tiden så att jag så snart som möjligt får lägga mig för natten igen och gå in i en ny dag.

De säger att det finns en mening med att man ska vara less i slutet; att det ska motivera en till att trycka ut en 3,5 kilos bebis genom ett 3,5 centimeters hål.
Tro mig; jag ÄR motiverad!

***

Inga kommentarer: