fredag, maj 27, 2011

Oprah Noodlemantra

Jag är en flitig användare av IMDB.com, Internet Movie Data Base.
De har på sistone ordnat så att du i sökfältet bara behöver skriva början på namnet på en film, serie eller skådis för att därefter enkelt i en scroll-lista kunna se de alternativ som passar bäst in på det du än så länge hunnit skriva.
Döm av min förvåning när jag skulle kolla upp Oprah, och jag möts av detta förstahandsalternativ...


Som ni kanske ser så är det faktiskt självaste Johnny Depp, som istället för sitt riktiga namn i eftertexterna fick heta Oprah Noodlemantra i en gammal Terror på Elmstreet-film från -91.

***

För övrigt så kom jag då att tänka på en annan ryslig film... 
Alltid när jag ser film med Anton så sitter jag i början och se skådisarnas namn dyka upp ett efter ett och ständigt säga "åh är han med, och hon". 
Jag vet dock att Kevin Spacey bad om att inte få vara med bland namnen i filmen Seven eftersom det då skulle bli mer överraskande vem mördaren var. Och visst hade i alla fall jag suttit och väntat på att få se Kevin Spacey i filmen om jag sett hans namn med, och troligtvis ganska snart listat ut att han måste vara mördaren.
Så nu vet ni ;)

***

Inga kommentarer: