lördag, maj 28, 2011

Akuten och förlossningen

I slutet av en mycket trevlig kväll i Frostkåge, drabbades jag av hjärtklappning och riktigt hög puls, 160-180 slag/minut. Vi åkte så småningom hem och när det inte gått över efter att ha pågått i närmare 2 timmar, ringde jag efter påtryckning från Anton förlossningen.
Läkaren där ansåg att vi skulle åka in på akuten för ett EKG, vilket vi gjorde.
Väl på akuten hade så klart pulsen sjunkit och EKGet visade ingenting. Blodtrycket var ganska högt till en början men före vi gick hade även det sjunkit.
Läkaren på förlossningen hälsade dock genom akutläkaren att vi gärna fick komma upp till förlossningen om vi ville, för att ta en CTG-kurva.
Först kändes det onödigt, men efter att ha promenerat ut mot bilen och fått kraftiga sammandragningar, ångrade vi oss och gick upp till förlossningen.


Där var det lugnt och mysigt och självklart fick jag inte en enda sammandragning under de 30 minuter vi låg där. Barnmorskan som tog hand om oss avslutade med att göra en vaginal undersökning och konstaterade att jag öppnat mig ytterligare, till 3 cm. Hon rotade även runt lite extra och hoppades på att se oss kommande natt igen :)

Nu har jag sovit i 3 timmar och ska strax göra ett nytt försök till sömn.
 Här blir i alla fall inga barn födda...

1 kommentar:

Mamma sa...

Oj vad blev skakig när jag såg dig på bilden på FB men samtidigt glad också. Nu har jag ju läst vad som hänt och har blandade känslor. Glad att du mår bra men ledsen för er skull att den lille rackaren håller tillbaka. Fast snart så kommer han nog på bättre tankar. :)

/Kram