onsdag, maj 18, 2011

Full fart; och nu kommer han faktiskt snart!

Vilken dag!

Besökte modern för utskrift och snabb lunch, sedan vattenplanade jag mig vidare till jobbet för en kopp kaffe, till Jennifer för ett par omgångar Yatzy, vidare till Alimak för upphämtning av maken, för att skjutsas till barnmorskan och sist en titt på en bil som inte blev köpt; allt inom loppet av 4 timmar.

BM-besöket var nog mest spännande. Elliott är fortfarande inte fixerad. BM gjorde dock en undersökning "down under" för att känna efter hur allt låg till. Tydligen ligger han djupt ner i bäckenet, alldeles startklar. Mitt bäcken är visst så pass vidgat att det kan förklara varför han inte riktigt fixerar sig.
Hon kunde även känna att livmodertappen mjuknat lite och att jag börjat öppna mig smått.
Toppen! med andra ord.

Jag uppfattade det som att hon inte tror att vi kommer att behöva gå så mycket över tiden,om alls, men att det kan handla om allt mellan i natt och ett par veckor framåt innan han kommer.
Men det är ju bra att kroppen börjat förbereda sig i alla fall :)

Ikväll åker vi och tittar på ännu en bil och nu håller vi tummarna för att den håller måttet!

***

+12 kg

***

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jippi, låter ju som att den lilla stjärnan snart är här :)

Kram/ Jeffe

Pippi sa...

Wiii!!! Då kanske han kommer innan den 1 juni trots allt och gör sin moster väldigt glad! ;)

Unknown sa...

Jaa, vi får hoppas på det :D