tisdag, december 16, 2008

oron


Ännu en natt med en hel del vändningar i sängen. Till slut måste man helt enkelt stiga upp, fördriva en timme eller 2 vid datorn, för att ha en chans att få iaf några timmars sömn innan jobbet. Slutar redan 12 imorgon och hinner säkert ta igen mig lite innan julmyset med älsklingen, Hilda, Tim, Lars och Jennifer framför Grinchen.

Jag kommer alldeles för ofta på mig själv med att ligga vaken mitt i natten och fundera över jobbet, vårdtagare och vad som måste göras. Jag försöker verkligen att släppa allt när jag går hem för dagen eller kvällen, men det är svårt att släppa det där som omedvetet smyger sig på en under sömnen och väcker en rastlös i kroppen.

Kommande 6 veckorna jobbar jag dock lite mindre och kanske kommer det att lätta då.
Jag är och kommer nog alltid att vara en sådan som har svårt att släppa på ansvaret och vill kontrollera allt själv, men tyvärr är det svårt att göra något åt det på ett ställe som min arbetsplats där många knappt ifrågasätter varför det ibland skiter sig.
Ungefär som hemma ;)

***

Jag ser fram emot jul men saknar vännen som jag inte pratat med på sååå många månader och som jag ändå inte tar mig för att ringa.
Jag älskar dig så mycket min kära maskros.

Inga kommentarer: