onsdag, december 17, 2008

Efter jobbet igår blev det att handla inför julen och även att göra julmysigt innan främmandet.
Jag hann bjuda på glögg, saffransbröd, julgodis, pepparkakor med ädelostdipp och julmust innan Grinchen slogs på och jag somnade. Så de första 20 och de sista 2 minutrarna.

Idag har jag dock varit lite piggare efter sovmorgon och hunnit griljera de 2 julskinkorna; en till mig och Anton och en till julafton. Hur länge håller de förresten? I förpackningen skulle de hålla fram till några dagar i januari, men nu då?

Ska strax gå hem från jobbet om än jag redan slutat för 25 minuter sedan. Känns skönt att sitta här i lugn och ro någon gång.
Pratade med chefen idag och hon nämnde att min käre Robert skvallrat om att jag kanske känner mig lite ouppskattad, men som den bra chef hon ändå är så försäkrade hon mig att så inte är fallet. Jag är väl medveten om vilken förmån jag har som får lägga eget schema och faktiskt har möjligheten att vara med och bestämma lite här trots att jag inte ens är i närheten av en anställning.
Den senaste frustrationen handlar nog mer om att jag är less på att vara en av få på detta ställe som alltid måste dra ett tyngre lass när det kommer till sysslor, trots att jag "bara" är en vikarie utan "egentligt ansvar".

Tack och lov då för de mer fantastiska arbetskamraterna som ofta är duktiga på att skryta upp mig inför chefen och verkligen låter henne veta vilken tillgång jag faktiskt är ;)

Inga kommentarer: