onsdag, december 31, 2008

nytt


Så är snart en nytt år här och där med nya möjligheter och en hel del förändringar.
Jag brukar aldrig ge nyårslöften men kanske ska jag det i år. Som det sägs ska löftet vara realistiskt och målet inte för högt.

Jag har faktiskt funderat på att ge upp godis, ett tag iaf. Har insett att jag efter att ha bytt p-piller för ett par månader sedan ätit betydligt mycket mindre godis än i vanliga fall (kanske därav min lilla viktnedgång?) och det känns skönt.

Inte för att jag vill gå ner i vikt utan för att mitt godisätande alltid har förknippats med ätstörningen. Nästan varje gång jag äter godis så hetsar jag i mig det utan att riktigt njuta.

Tidigare åt jag godis precis varje dag men senaste tiden blir det kanske 1 gång i veckan, men fortfarande inte någon riktig njutning så som godis förtjänar :)
Men vi får se... Har även ett annat hemligt löfte som ska satsas på men det behåller jag helt för mig själv.

Ikväll jobbar jag till 21 och därefter blir det att snofsa upp sig hemma innan jag går till Johannes årliga nyårsfest här på Sjungande. Tyvärr missar jag fonduen till middag, men! Kan ni förstå att Anton/vi äger 3(!) fondueset!

*****

Igår ändrade jag mig. Efter min förra resa ner till pappa för drygt 2 år sedan så var jag helt övertygad om att jag aldrig skulle besöka dom igen.
Men i o m senaste dagarnas händleser och samtal så har jag nu bokat om resan till Malmö i februari. Efter en övernattning åker jag istället för hem till Klippan och stannar i några dagar.

Förhoppningsvis så löser det sig med semesterdagarna också...

Det svåra kanske kommer att vara att komma ner dit och umgås på ett vanligt sätt utan att jag ska påminnas om förra gången. Som syster sa så är jag ju säkert starkare nu men än i dag knyter det sig i magen då jag tänker på hur förra resan artade sig.

***
Min nya telefon har kommit. Efter bara 2 vardagar fick jag hämta min lilla guldklimp; och så se lyxiga bara kartongerna var! Nämen, ärligt talat så fick jag här möjligheten att ta en bild med mobilen och sedan föra över den via bluetooth till den bärbara datorn jag fick i julklapp. Jaa si, teknologi kan vara spännande :)

1 kommentar:

Anonym sa...

Jättefina kartonger! :)

Det är tur att du brås på pappa när det gäller teknologi och att tänka logiskt, för själv är jag glad att jag kan klara av min kära gamla Nokia 3510.

Vad glad han ska bli när du kommer och hälsar på.

Nu ska vi ut på promenad innan jag börjar jobbet.

/Kram mamma