torsdag, april 06, 2006

min Afrikanska Ida


Efter många om och men blev det bestämt att vi skulle se hockeyn hos en vän här på Sjungande. Vi vann, gick till Elitserien och jag somnade med ont i halsen efter allt skrik.

Har idag varit hemma. Ingen av lektionerna på skolan kändes lockande nog för mig att cykla i vädret som var. Har istället bara degat.
Sovit i 3 omgångar, kommer nog att måsta ta sömntablett ikväll om jag ska lyckas somna samtidigt som Anton. Läst lite. Spelat yatzy och backgammon. Har ingen TV nu, så det gick inte heller. Har fått en till träbit från Nyliden som jag ska tälja i, och jag har en massa annat som jag skulle kunna ha gjort idag. Men jag orkade inte.

Är nu utom mig att längtan efter Anton. Blir ju så när man varit helt isolerad en dag med lika slöa katter.

Ida ringde idag. När jag pratade med henne igår så berättade hon att hon tillsammans med en klasskompis skulle utomlands, de hade dock inte bokat nåt. När hon ringde idag sa hade tydligen klasskompisen hunnit ändra sig. Ida som sett fram emot att fly vintern, skolan och annat ett tag blev jätteledsen och arg och gick idag och bokade en resa åt sig själv bara till Tunisien.
Fatta, Ida ska till Afrika en vecka själv, imorgon åker hon! Det är min tjej det... :D

2 kommentarer:

MYSIGT sa...

Så jävla cool hon är!! Hoppas verkligen att hon får det bra och om du pratar med henne innan hon åker så måste du hälsa ifrån mig :))

MYSIGT sa...

Hehe, jo det var stockholmar'n jag försökte få hit men STORA storebror Fredrik ska nog dyka upp han me :)

Kramen!