fredag, december 09, 2005

toppen

Dagen har varit väldigt bra. Sov hos mamma och Charlie inatt. Hon är tokmysig.
Åkte i förmiddags in till stan för att fika med Anna. Grymt trevligt, verkligen. Efter det gick jag på stan, handlade lite kläder och en julgran! Inte en levande, men dock ganska verklighetstrogen.

"Sprang på" Johanna Olsson och hennes mamma. Vi var mycket med varandra under grundskolan men kontakten minskade under gymnasiet. De senaste åren har hon inte på i stan utan pluggat på andra orter men nu flyttar hon tillbaka för att bo med sin pojkvän och pendla till Umeå.
Hoppas verkligen att vi får chansen till att lära känna varandra igen då, det var så skoj att ses.

Gick efter det förbi Fredrik på Bingon, pratade en snabbis och gick vidare till Willys.
I väntan på bussen efter det kom det fram en man och pratade med mig. Lite skum sådär men trevligt var det. Han kommenterade mina nyinköpte julgransbollar som stack upp ur en påse och berättade bl a att han skulle fira jul på De Ensammas Julafton (tror det heter så). Det är ju synd att det ska finnas, men bra att det ändå gör det.

Nu är jag hemma. Ska strax laga fisksoppa, sen pynta granen.
Sirius har redan börjat skrika. Blir iallafall att jag tar en av ungarna hans; det var tydligen 3 som överlevde(!) och de är små, pipiga, svartrandiga och skitsöta!

Synd bara att man måste vänta så länge.... ;)

Inga kommentarer: