måndag, december 26, 2005

lyckligt lottad

The Ark förband till Darknesss
"The Arks spelning i New York den 1 december gav utdelning.

I publiken fanns medlemmarna i The Darkness, som direkt efter spelningen bjöd in Ola Salo och gänget som förband på sin turné i England och Irland nästa år.

-De har skrivit några av musikhistoriens stora klassiker, säger The darkness frontman Justin Hawkins.

Aftonbladet text-tv
Publicerad: 2005-12-26"

Coolt tycker jag eftersom det var på The Darkness första spelning i Sverige, Alla Hjärtans Dag för snart 3 år sedan, som jag och Ida råkade på Ola Salo med öl i hand och blev fotade. Yeah...

Gårdagen var lugn. Lite missöde vid spisen bara. Poppade popcorn. Lyfte på locket, brände mig rejält av ångan. Skulle senare göra lite till popcorn, dum som jag var så ställde jag plastbunken på plattan brevid den jag skulle poppa på men råkade sätta på fel platta. Bunken totalförstörd, äcklig plastig doft och grön härdsmälta.

Somnade med ena tummen inbäddad i en påse med is. Väldigt öm än idag men jag antar att man inte ska klaga med tanke på vad andra varit med om.

Idag är det Årsdagen med stort Å.
Ändå förstod ingen för ett år sedan hur allvarligt det var, det dröjde flera dagar, veckor innan man riktigt insåg tragiken.
Jag minns att jag satt på avdelningen och läste förstasidan på en Aftonbladet från 27 el 28 dec.
"12 000 döda"...

Nu är siffran över 220 000.

Vaknade tidigt för att se Full metal jacket. Tror att det blir Stalingrad nu. För att verkligen gnugga in vilken hemsk värld vi lever i.

Inga kommentarer: