tisdag, december 13, 2005

årsdag

Årsdagen av min inläggning idag. Känns konstigt. Att det bara har gått ett år sedan jag påbörjade mitt friska liv.

Nu när jag sitter här med luggen uppsatt i en hårklämma inser jag att det är med samma röda rosett som jag hade den dagen. Jag minns precis vilka kläder jag bar, vilken mat de serverade mig till lunch som jag inte åt upp, alla skötare som presenterade sig för mig och tjejerna jag satte mig vid under fikat. Själv drack jag bara kaffe trots att det bjöds på varm choklad, lussekatter och pepparkakor.
En stund senare gick jag på toaletten och såg att någon hade kräkts upp sitt fika, trots att jag var den enda ätstörda inlagd för tillfället. Men ångest kan göra mycket.

Idag har Lucia börjat helt annorlunda. Vaknade upp hos mamma efter att igår ha stöpt ljus, ätit nygjord knäck och druckit glögg. På morgonen idag följde jag med syster till Alexs luciatåg. Skitmysigt; han var så duktig! Åt 2-3 lussebullar och en pepparkaka utan ångest.
För ett år sedan vågade jag mig inte ens på en smula.

Ska nog höra om Ida och dom vill åka pulka ikväll. Är nog jättehalkigt så det går fort :)

Inga kommentarer: