tisdag, oktober 21, 2008

Staffan Meijer


När jag var 7 år gick min farbror bort i vad jag först på äldre dar har förstått var aids. Under sista åren i livet träffade jag honom ganska regelbundet och minns honom ännu bara med värme i hjärtat. När folk hör mitt efternamn frågar de ofta om jag är släkt med olika personer och tyvärr vet jag sällan. Jag har aldrig träffat någon på min fars sida och tråkigt nog har han heller aldrig pratat om sin bror. Men jag minns honom, tänker på honom väldigt ofta och undrar om han var så mysig som jag tror... Bilden ovan hittade jag på internet; den är från 1978 då han basade över byggandet av en radiomast i Skelleftehamn. Så mycket mer fanns inte att hitta, men det fick mig ännu en gång att påminnas om de som vakar ovan oss...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Staffan var en väldigt mysig och smart kille. Synd att han och hans fru Maria fick en så kort tid tillsammans.

/Kram mamma

Anonym sa...

åååh, jag försökte kommentera här redan igår men det gick inte :/

Jag har oxå bara bra minnen av Staffan.Minns honom som en riktig mysgubbe som tyckte om oss barn.

Kraam syster!