torsdag, oktober 16, 2008

pengar...

Tråkigt nog blir det inget Nyliden till helgen då svärföräldrarna ska bort, men imorgon beger jag mig iallafall till Torpet för att besöka familjen.

För övrigt så har jag här brevid mig både biljetter till Jesus Christ Superstar den 14e februari samt tågbiljetterna till Malmö. Har även bokat in mig och Ida på ett billigt lägenhetshotell nära Malmö Opera och mitt sparkonto undrar hur ett dygn i Malmö kan komma att kosta lika mycket som en sista minuten-resa med en veckas hotell i Turkiet?
Nog för att jag har pengarna men det är trist att jag kan få ut helt ok efter skatt och ändå minskar bara mitt lilla sparkapital för varje månad.
Men för att ännu en gång se saker och ting lite positivt, så har jag ju i alla fall pengar och spara går ju att börja göra efter jul och allas födelsedagar i januari :)

1 kommentar:

Anonym sa...

Du lägger i alla fall inte pengarna på en massa onödigt. ;)

/Kram mamma