torsdag, oktober 16, 2008

arbete

Ärligt härligt så ska jag jobba extra idag och imorgon. Eftersom de måste betala fyllnadslön för en som går på rad så har jag inte fått hoppa in extra trots min låga procent. Igår fuskade dock chefen lite genom att fråga mig direkt istället för att gå genom vikariesamordningen som aldrig har låtit mig hoppa in.

Så min 4-dagars ledighet gick i spillo, dock inte mig emot då jag säkert bara skulle ha legat hemma och dragit på mig ännu mer huvudvärk, som alla dagar hemma.
Dock måste jag baka tårtbottnar i helgen eftersom jag inte hinner nästa vecka innan födelsedagsfirandet.
Och på söndag blir det troligtvis att ta sig ut till Nyliden för att övningsköra och byta däck.

Sedan kommer helvetessarbetsveckan som jag inte kan sluta gruva mig för.
Delad tur mån och tis, halvdag ons, delad tur tors.
Att dela upp sitt pass spelar egentligen ingen större roll; men att måsta gå fram och tillbaka och fram och tillbaka osv kan bli otroligt påfrestande efter ett par dagar.
Men, tjat och gnat åsido så har jag ju faktiskt fortfarande ett jobb jag trivs ganska bra med :)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Har man duktig arbetskraft på nära håll, då brukar chefen kunna fuska lite. :)
Tänk om du ändå hade haft körkort! Då hade du ibland kunnat låna bilen till jobbet, för Anton åker väl ändå med en kompis till jobbet...eller?

/Kram mamma

Anonym sa...

och hade du haft bil skulle vi nog se dig oftare oxå :))

Kram från stora syster!