måndag, september 29, 2008

Zelda


Jag drömde inatt att jag vaknade med dåliga tatueringar som glömts bort och bleknat. Min första tanke var hur jag skulle formulera det hela i bloggen; att jag i fyllan och villan i Grekland och på Cypern tatuerat ett löv på handen och trianglar runt handleden.

***
Jag tänker mycket på barn nu, kanske i o m förlovningen och att fylla 25 med min kärlek i livet.
Förhoppningsvis så får en graviditet vänta till den dagen jag sitter med fast jobb, men visst kan man fantisera om en framtid med villa och barn.
Och så kanske dagen kommer med beskedet att villan har brunnit upp och att ni helt enkelt inte kan få biologiska barn; och då?

Antar att det är ett sätt att ta ner mig själv på jorden efter att ha suttit längre stunder med att drömma mig bort i en alldeles för perfekt framtid. Men det är så den känns; om än kanske inte perfekt så spännande och meningen :)

***
Kanske trianglarna i drömmen representerar vår lilla Zelda; flickan vi hoppas på att få möta om nåt år som vi pratat om att hedra med varsin TriForce-tatuering. (Från Zelda-tvspelen :))
Och så försöker jag övertala Anton att Mario Meijer vore ett jättefint namn; han verkar inte helt med på idén men jag har ju nåt år på mig...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag rådiggar Mario Meijer!! :-))

Kram från syster!!

Anonym sa...

Jag också! =))

/Kram mamma