lördag, september 27, 2008

Jesus, Ida och Jag

Så är det bokat och klart; biljetter till Jesus Christ Superstar med Ola Salo i huvudrollen vid MalmöOperan.
Det blir min och Idas julklapp till varandra, (förra årets :S), att göra något speciellt tillsammans. Det slog mig när jag till slut hittade någorlunda bra och lediga platser att det kommer att bli på Alla Hjärtans Dag, precis 5 år efter att vi såg The Darkness tillsammans i Stockholm.
Är dock säker på att detta kommer att bli en betydligt bättre upplevelse då den förra tyvärr var kantad med så mycket sjukdom.

Nu gäller det bara att se över möjligheterna till transport och boende, men vi har ju några månader på oss :)

***

Jobbar helg, och som kära mor själv skrev i sin egen blogg så gör det otroligt mycket vilka man arbetar med. Kanske märks det som tydligast i arbeten där man ständigt arbetar med olika och var dag kan skilja sig så stort från den andra.
Idag har jag skrattat, en hel del; jag har ätit hemmagjord smarrig fruktkaka, fått beröm av flera av mina vårdtagare och nästintill fått en annan att gråta av den allra minsta saken att glädjas över. Så jag trivs med att "bara" jobba inom hemtjänsten; jag vet ju trots allt är jag gör det otroligt bra.

1 kommentar:

Anonym sa...

En guldstjärna till dig! Att "bara" arbeta inom hemtjänsten, de orden får stå för människor som inte har ett hum om vad det egentligen innebär och förmodligen inte heller vet att det är en enorm utveckling och skillnad mot för vad hemtjänsten förr stod för. Måste hejda mig, för jag skulle kunna skriva massor om detta, men här ska man ju bara lämna en kommentar och inte ett helt reportage. :)

/Kram mamma