tisdag, september 23, 2008

övning

Så fick vi oss till slut iväg med bilen. Efter x antal motorstopp så blev dock Anton lite orolig för batteriet och jag var uppskakad. Det var iallafall en början. Dock är Antons bil troligtvis inte den bästa att börja lära sig köra med eftersom den är så "känslig", så tyvärr dröjer det nog till ett besök i Nyliden innan vi försöker igen...

Idag var jag ledig och Anton stannande hemma från jobbet. Stackaren är ännu inte av med vad vi nu alla drog på oss under Cypern-vistelsen.
Själv tycker jag dock i min hemlighet att det kan vara skönt att ha honom hemma när jag själv är det, och att få pyssla om honom smått... :)

Senare;
Som svar på mammas kommentar så har vi tyvärr ingen möjlighet att ladda batteriet så som vi bor nu, inte mer än att han måste köra runt längre sträckor.
Sedan är det ju onödigt att vara onödigt elak mot den "känsliga" bilen när vi har möjlighet att få köra med andra.
Och med tanke på att jag har haft snart 9 år på mig att börja övningsköra så känner jag inte direkt någon brådska :P

1 kommentar:

Anonym sa...

Ladda nu bilens batteri och sätt igång igen med övningskörningen. Det är annars lätt att det slutar så att du blir utan körkort till slut om det drar ut på tiden. "Ta tjuren vid hornen nu"! Jag håller tummarna!

/Lyckatillkram från mamma