måndag, september 15, 2008

dumma jobb

Igår blev det alltså en härlig surströmmingskväll där jag som vanligt somnade framför en film. Kändes skönt med en sovmorgon, men inte långt efter att jag vaknat så ringde chefen och meddelade att den tjej som är mamma ledig och som jag jobbat för, kommer tillbaka några månader tidigare.
Hon kommer mitt i kommande schemaperiod som jag lagt efter egna önskemål, och hon tar då över en annan tjejs schema som då tar över mitt, och själv får jag ta över ett vikschema med mindre procent; hur lite vet jag ännu inte.
Jag har klarat mig på mycket mindre pengar förr, så detta bekymrar mig inte mycket. Det som dock oroar mig är att jag kanske kommer att måsta jobba de helger jag medvetet lagt ledighet på, framförallt helgen då vi ska till Piteå på Alimaks firmafest och bo på hotell samt helgen jag fyller år och har bokat kvartersgården för att hålla kalas och 80-talsfest.

Känns grymt trist om jag kommer att måste ta ut mina sista semesterdagar då...

Nåväl; ännu vet jag ju inte om jag kommer att måste jobba då men det vore förbaskat tråkigt.

Fördelen är väl att jag kommer att få lite mer ledighet.

Senare; Visade vara en rad på 64%. Mindre än vad jag trott men samtidigt får jag ju som sagt vara ledig lite mer :) Och så jobbar jag bara en av de 2 helgerna jag absolut ville vara ledig, så det löser sig ju på något sätt.

Nu ska jag alldeles strax bege mig till mamma ute på Torpet.
Puss och kram!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Men va f-n! Kan de bara ändra din tid så där? Tycker det låter lite oseriöst om du frågar mig... :(

Kram Syster.

Anonym sa...

Det är alltid lika mysigt när du kommer och kryper upp i soffan. :)

Tar dig på orden, så nu ska jag tänka ut en riktigt god förlovningsmiddag.

/Kram mamma