torsdag, september 11, 2008

julstämningen

Första lättglöggen är drucken, ljusen tända och julmusiken är på; nu fattas med andra ord bara clementiner för att min tidiga julstämning ska vara i sitt esse.

Fick spendera många dagar hemma sjuk med Anton men har nu återgått till arbete, vardag och allt som hör till. Och åter igen kommer sakerna man bör göra över en; alla samtal som man fortfarande inte har ringt, ärendena som måste springas och framförallt allt som måste tänkas över.

Snart fyller jag 25. Vad sägs om 80-tals fest? Bara en idé än så länge, men visst vore det skoj om än det vore så mycket enklare att bara önska sig en kärleksweekend av Anton och åka bort.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Ja du är dig lik! Julstämning redan i september. =)

Jag vill inte vara nån sorts stavningspolis, men det kan ju vara bra att veta att det heter "att vara i sitt esse". Essä är te.x en sorts uppsats eller en tidningsartikel.

Oj vad tiden går fort! Du är snart 25 år! Men inte okysst i alla fall. =)

/Kram mamma

Unknown sa...

jo, vet ju faktiskt att det stavas så, blandade bara ihop orden på morgonkvisten :)

Linda sa...

Jag måste säga att jag verkligen är imponerad över att du har julstämmning redan nu, själv hoppas jag nästan fortfarande på att en sensommar dag ska dyka upp.

Anonym sa...

Du e för kul emellanåt :-)

Jag hoppas att julstämning infinner sig lagom till lucia, men det ska nog inte vara något problem i år då vi har alla våra underbara barn :)))

Kram Syster!