lördag, april 12, 2008

sockerblommor

Har ikväll gjort mina första sockerblommor... Hade tyvärr köpt en alldeles för liten utstansare så det blev ett rejält pillergöra. Kommer att beställa en dubbelt så stor innan bröllopet.
Och på tal om bröllopet så blir det inte en stackad/staplad tårta.
Anton uttryckte en oro över att något skulle gå fel och att jag skulle bli helt förstörd; han känner mig nästan bättre än jag gör själv. Självklart är mina förväntningar skyhöga och innerst inne vet jag att den inte kan bli så ståtlig som jag föreställt mig; inte utan en hel del träning och en bra ställning.
Så för att ta ner ambitionerna lite så blir det annan variant; vill inte ha en raserad tårta på bröllopet bara för att jag ville att den skulle se proffsig och fin ut :P

Nu blir det att lägga sig ensam för kvällen. Får se när jag somnar; har insett att jag alltid sover jättedåligt på helgerna jag jobbar och inte lägger mig samtidigt som Anton. Undermedvetet ligger jag och väntar på att han ska komma hem... :)

1 kommentar:

Anonym sa...

Han är en klok man den där Anton. Skönt att du håller med honom. Jag vill nog, när jag tänker efter, inte ens tänka tanken på hur du skulle må om tårtan skulle förolyckas. :)

Fy sjutton vad det har snöat i natt! Men här är det ordning på vkt.mästarna. De är redan ute med traktorn trots att de inte börjar förrän kl 7.

Ha det så bra i dag!

Kram mamma