fredag, april 04, 2008

bröllop

Har spenderat min ledighet de senaste dagarna väl, och kände mig riktigt redo för jobb ikväll.
Nu jobbar jag ända t o m tisdag och ser fram emot att få dagarna att gå fort fram då jag idag har beställt lite saker inför tårtbakandet.

Har idag suttit i flera timmar på internet och kollat bland recept, tips och trix samt se vad jag behöver allt mest.

Är riktigt sugen på att hinna med en tårta redan innan Antons födelsedag men det känns onödigt; både tids- och kostnadsmässigt.
Meeen.... vi får se; det jag har beställt efter kommer säkert att räcka till fler än en tårta iallafall och alltid finns det någon som vill äta upp den.

Bara 3 månader kvar till Pia och Antes bröllop; spännande! :)

***

Fick ett samtal igår eftermiddag av läraren i klassen som jag pratade i på förmiddagen.
Efter det kände jag mig stolt och att jag faktiskt kanske har hjälpt en människa till en ljusare tid framför sig genom att dela med mig av min historia.
Dock kommer jag alltid att ångra saker jag sagt, eller glömt att säga, men jag tror ändå att det viktigaste kommer fram.
Att det jag levt med inte bara kan ha förödande konsekvenser utan att det även går att ta sig ur.

ps IDA. Jag stavar oftast ordet "jag" fel, ajg blir det...
Frustrerande.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Åh tack, nu känner jag mig inte lika löjlig..vad stolt jag är över dig öfrresten, fatta var du kommit, att du föreläser om detta nu..du är bäst!!Älskar dig min kära orkidé..din ida

Anonym sa...

Jag är oxå stolt över dig lilla syster yster, tok stolt!!

Huvva vad stressad jag blev när det du skriver faktiskt stämmer....det är BARA 3 månader kvar nu, gaaah!!!

Tur jag har en liten Hedvig som kan få mig på andra tankar emellanåt,*nöff* :-))

Puss o Kram!