måndag, april 14, 2008

Cypern och tårtuppdatering

Ytterligare en ledig dag framför datorn och ögonen svider lite smått.

Hade tagit mig en paus men kom sedan på att jag ville kolla upp en sak, nämligen var till vi troligtvis åker i slutet av augusti, till Cypern! (se länk)
Även denna gång blir vi många som åker, men detta 4-stjärniga hotell ligger i Cyperns mest populära semesterort, tills killnad från i Grekland där vi bodde i en liten fiskeby.


Känns jätteroligt, och dyrt såklart. Men samtidigt så har jag ännu en gång råd och vi har än så länge inga barn som kanske kommer att förhindra en resa om några år.
Jag måste sluta tänka så snålt och ekonomiskt; so what om halva sparkapitalet åker; det är nu möjligheterna finns! :D

På bilden ovan ser ni min allra första ätbara ros i Flowerpaste. Hade dock inget kokosfett (som förenklar arbetet) så den blev inte så "skör" och verklighetstrogen som jag önskat. Men övning ger färdighet!
Har bestämt mig för fyllningar och även att köpa mig en riktig tårtställning. Har hittat en oförskämt billig på internet.
Känns som att det här med tårtbak verkligen är något som fallit mig i smaken så den lär jag få användning för även i framtiden.

1 kommentar:

Anonym sa...

Oh herregud...
Känns som om jag bara orsakat dig en massa utgifter o arbete... :/
Men den var verkligen jättefin!!!

Men gulle du... Ta inte ihjäl dig nu, du vet att jag är hur tacksam som helst att du tagit på dig detta, men jag vill inte att det ska ge dig huvudvärk...

Wow! Ska ni ut o resa igen!! Gud vad avis jag blir :-))
Förhoppningsvis kommer även vi iväg så småningom =)

Kram på dig syster!