torsdag, maj 03, 2007

akuten och valborgs

Valborgs jobbade jag till 21 för att sedan fara på fest en liten stund. När mamman i huset kom hem gick vi vidare; jag, Lars, Jeffe o Hilda till OK-backen där vi tände en bra, grillade lite och sjöng. Mycket trevligt!

Älsklingen är sjuk och hemma i dagarna, själv jobbar jag allt mindre. Den här veckan bara 2 kvällar.

Var förbi akuten igår för att hämta mitt schema, dock var hon på möte hon jag skulle träffa. Kändes konstigt att gå förbi rum där jag själv legat med bruten fotled i 1:an på gymnasiet, och när jag och Ida blev påkörda, samt de andra tråkiga gångerna... Kändes konstigt att gå förbi där och veta att jag nu ska praktisera, jobba där en månad.

Jag är nervös över att måsta ta blodprov på patienter; har visserligen övat och gjort "prov" på låtsas-armar med låtsas-blod, men det var för drygt 2 år sedan och det är fortfarande inte som att ta på riktiga armar...

Stackars patienter.

Inga kommentarer: