måndag, maj 07, 2007

resan o den där tjejen!

Hade det sååå bra hos Ida.
Hon mötte upp mig, sedan blev det lunch och några timmar på stan. Kom sedan hem till kollektivet där vi fikade, sov någon timme och sedan åt middag.
Trots att jag struntat i att tona håret på väldigt länge, så tonade jag det iallafall efter middagen. Ida hjälpte mig och i stort sett är det ingen skillnad bortsett från att hårbotten nu har samma färg som resten av håret :P

Efter lite förfestande där som alltid Ida var nykter och jag inte så åkte vi buss in till stan och betalade in oss på ett ganska trevligt ställe. Vet inte alls vad det heter, men efter att ha dansat techno och lite annat hela kvällen, fick vi dagen därpå veta att det i källaren fanns ett annat dansgolv som spelade musik mer i vår smak; 80-tals pop och schlager! :D Oh well, kanske tar det nästa gång...

Jag kan då iallafall säga att min självförtroende fick sig en boost; trots att jag är kär och alldeles galen i min alldeles egen man så är det alltid kul att bli inspanad. Lite som en bekräftelse på att inte Anton har något fel på synen eller så... ;)

På väg hem gick vi förbi Subway och jag köpte med mig en macka därifrån för första gången; ser fram emot SKellefteå-öppningen. Hemma igen blev det lite prat och 5 timmars sömn. Ida steg upp lite tidigare och bakade frukostbröd och sedan fortsatte samtalandet; guuuud vad vi kan prata om mycket!

På dagen blev det att sitta och titta på Dagboken (sett den förr, kommer att se den igen och igen och igen) på Idas bärbara dator med varsin öronsnäcka. Där i slutet nån gång satt båda och hulkade med tårar rinnandes; mycket underhållande... Fantastiskt fin film.

Bussresan var inte i det trevligaste laget, kunde inte riktigt luta bak stolen, var grymt trött och lite små-snuvig.
Hemma väntade älsklingen och jag låg i sängen vid 21 efter att ha lämnat Anton hos ett par vänner.

Just det! Idag, om bara en dryg timme, så börjar jag praktiken på akuten! Spännande :D

Inga kommentarer: