fredag, maj 25, 2007

Åke

Häromdagen var en lärare in på akuten för att se hur jag har det på praktiken.
Han var dessutom en av de lärare jag hade när jag blev sjukskriven och tyckte precis som jag att det var konstigt att det fattades så mycket i psykiatri-kursen, så han lovade att ringa till båda de lärare som nu är sjukskrivna för att höra sig för, samt börja rota i sina egna gamla papper.

Det lyser med andra ord lite i slutet av tunneln. Eller nåt... :)

Hade dessutom min sista lektion på Balder igår, bortsett från att de vill att jag kommer och föreläser igen vid höstterminen.

Praktiken går bra. Har avklarat 3 av 4 veckor och börjar nästan känna mig lite bekväm i skorna iallafall. Personalen är helt underbar, fruktansvärt kompetent (bortsett från några av läkarna har det visat sig) och rutinerad.

Mitt enda krux är att jag inte riktigt känner att jag har fått kläm på det där med provstickning, att byta rören utan att rubba nålen i venen. Men men, Bitte, den handledare jag gått med större delen av tiden, ska hjälpa mig att träna på handlaget nästa vecka :)

På tal om blodbrov, så ska jag om en timme lämna blod för första gången. Trodde inte att ajg skulle ha tillräckligt "bra" blod, men de hörde iallafall aldrig av sig om det. Kanske hjälper mina tillskottstabletter ändå .

I helgen är jag ledig. Blir nog grillfest ikväll hos några vänner och imorgon åker vi till Nyliden för att sova över. Ska bli mysigt då jag inte träffat svärfar Åke på drygt en månad. Han ääääär så mysig :D
För övrigt så ska Gloria få ett litet syskon i december. Och såklart, om bara en månad eller så, så blir ju Anton farbror :) Många småbarn kommer med andra ord att börja härja i Asplundsfamiljen...

Inga kommentarer: