tisdag, maj 15, 2007

långt men jobbiga dagar

Ångest.
Dock har jag efter ett antal år lärt mig att hantera den och den dyker nuförtiden bara upp när den är befogad.

Vet inte om någon minns att jag där kring jul insåg att jag hade borta ett par betyg? Det ena betyget visade sig fattas en praktik; den jag nu gör på akuten. Den andra fick jag några kompletterande uppgifter till att göra.

Jag har påbörjat dom, sedan formaterades datorn om och de försvann. Har sedan skjutit upp på allt då jag haft otroligt mycket att göra de senaste månaderna och jag lider av ruggigt dålig självdisciplin.
Idag ringde de från hemtjänsten o ville ha dit mig för första gången på snart 2 veckor, men jag var trött och tänkte faktiskt ta tag i arbetena. Men så hittar jag dom inte!!
Har nu skrivit igen till läraren som gav mig uppgifterna, men hon brukar inte vanligtvis svara på mina mail.

Det jobbiga är att jag inte tror att jag ska behöva göra dessa arbeten. Kursen, psykiatri, läste jag när jag blev sjukskriven i dec. -04 och jag fick på avdelningen där jag låg hjälp med att skriva klart, skicka in och få betyg på 2-3 kvarstående uppgifter.
Konstigt att jag då skulle ha ytterligare 3 uppgifter att göra och att ingen såg det då.

Tyvärr har läraren jag hade då varit sjukskriven i 2 år och jag börjar nu oroa mig för att inte få min undersköterske-kompetens klar innan sommaren i o m att betyget måste sättas innan en viss tid och sedan måste jag få allt på papper.

Stress, stress och ångest!

Men som sagt var; nu har jag skrivit till henne; gjort allt jag kan för denna stund och nu väntar sängen för att dämpa den där tunga, tryckande känslan i bröstet.
Jag vet ju att allt kommer att lösa sig i slutändan :)

***
Igår måndag, på min första lediga dag sedan förra söndagen, så begav jag mig på lunch med min kära vän Laila. Hon kommer nog att flytta tillbaka till Skellefteå och det är jag oerhört glad över! :D
Sedan kom bror Fredrik och hämtade upp mig med en vattkopprig Milla som fyllde 2 år. Åkte med dom hem för att umgås med både Milla och Meja, fikade ute på gården, fick middag och tilltugg vid TV-n.
Hade tänkt åka buss hem men fick skjuts av Fredrik med tanke på ösregnet.

Nu är jag helt slut!

Inga kommentarer: