måndag, maj 28, 2007

nyliden

I fredags blev det några cider hos Johannes men jag var lite seg efter blodgivningen. Antons syster Hilda kom hem nån gång under natten och sov över, och på lördagen tog vi oss alla till Nyliden.
Alla syskon med respektive var samlade och Åke grillade mat. Åt lite förmycket, men rymde ändå lite för mycket även av efterrätten.
Sen dog jag.
Har ärligt talat aldrig blivit så trött så plötsligt. Kändes som att jag långamt svimmade, och gick därför upp och la mig i en timme. Väl uppe igen så gick vi över till Johanna o Gustav för lite prat, och innan läggdags gjorde vi en brasa ute på gården där vi kokade kaffe och åt rulltårta.
Myyyyysigt :)

Den natten fick jag för första gången sova i en husvagn; har tidigare bara sovit i husbil för nästan 15 år sedan.
Jag tyckte att det var jätteroligt, även om husvagnen stod inne i Åkes verkstad ocha tt verkstadslukten förstörde illusionen av att bo på camping litegrann.
Anton, stackaren, sov ytterst lite pga av värme och andra saker. Jag sov underbart gott :D

På söndag morgon åkte några av oss till Gråberg Plant och tittade på blommor mm och sedan tog iallafall jag det bara lugnt tills vi åkte hem till Sjungande igen.

Igår blev det Titanic.

Jobbar idag kväll på akuten. Känner redan tyngden av en lång vecka framför mig...

Inga kommentarer: