onsdag, maj 16, 2012

Vilken mes

...jag är. Orkar visst ingenting. Kanske det handlar om att jag gick från att varje arbetsdag bara gå och gå, och så gick jag och fick barn och blev soffpotatis.
För dagar som dessa, när jag måste gå och stå och lyfta från morgon till kväll, då är jag slut.

Vi besökte som sagt var Ekan imorse. Bara vi som dök upp, så E fick springa loss. Efter lunch tog vi bilen in till stan för att först hitta en födelsedagspresent åt brorsdottern Milla. E somnade i bilen och märkte knappt av när jag förflyttade honom till vagnen. Men som så många gånger förr så väckte den kvinnliga hiss-rösten i gångtunneln mot Norrböle upp honom. "Hissen färdas nedåt", och så sov prinsen 5 minuter under en hel dag. Vid 13 mötte vi upp Jeffe som bjöd på grattisfika. Jag försökte envis söva om sonen, men gav upp när vi väl skulle hem.

Anton och hans syskon besöker idag Boda Borg för att fira storebrodern som fyllde 30 förra sommaren.
Själv fixade jag kött, pommes och vitlöksbea med en öl till min ensamma middag.

Och sonen bara går och går... Glad än! :)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Haha...ja, det kunde ju faktiskt varit värre...att han bara satt och skrek på mamma. :)

Smaklig måltid, det låter gott! :)

Mamma sa...

Ville inte vara anonym men jag vara för snabb. :)