onsdag, maj 30, 2012

Sjukdom o rutiner


Jag åkte på förkylning i takt med att Elliott piggnat till under penicillinkuren.
 Nu spökar mest bihålor och en grymt irriterande rethosta som stjäl sömn.

På tal om sömn så hade vår prins under sjukdomstiden gjort sig vanan att bara kunna somna i min famn. När nu kuren var över var det bara att börja om på nytt. Han har ju tidigare somnat själv i sin egen säng och sovit bra, oftast hela nätter.
 Nu skrek han istället så fort vi la ner honom, ställde sig upp och pekade på madrassen på golvet där vi sovit tillsammans under de jobbiga nätterna.
 "Mammmah"! Som för att visa att han visst kunde sova om det var med mamma, på madrassen.
 Så ut flög madrassen, och ett par minuters tårar så sov prinsen till 7 i morse.

Ikväll behöll han lugnet tills jag lämnade rummet. Ett par turer in och ut så sov han iaf, och jag hoppas lika bra inatt.

Idag mötte vi upp mamma på stan. Tog bussen och charmade några tjejer.
 Jag fick även ett rör med slemlösande av mamma och åkte hem med en present från henne till E. Vad det är får ni se efter kalaset :)

Imorgon ska vi städa lite och på eftermiddagen kommer svärmor Anna och hämtar upp oss för ett besök på Ekan. Sicken tur vi har!

Published with Blogger-droid v2.0.4

2 kommentarer:

Mamma sa...

Tack för trevligt sällskap och nog kan han charma alltid. :)

Pippi sa...

Men gud! Kan han fortfarande ha den virkade koftan?? Kanske dax att göra en ny i större format :)