måndag, maj 14, 2012

Utan dig

I fredags besökte vi Ekan för 3e dagen i rad. Mycket mer folk än på torsdagen, då vi var själva, men minst lika kul för E. På eftermiddagen mötte vi upp Emeli och Sixten från föräldragruppen på Leos.
Elliott ville vara vaken under natten; kanske han kände på sig vad som komma skulle?!

För i lördags lämnade vi av prinsen och ett enormt bagage med saker hos hans moster Pia och onkel Ante.
Första övernattningen borta från föräldrarna!
Vi åt middag hos svågern Gustav och Johanna, för att avrunda kvällen på Vårmässan. Förtärdes både vin, öl och likör under dessa timmar, men med en hel del vätskeersättning mådde jag ganska fint dagen därpå.

Kändes konstigt att på natten komma hem till ett tomt hus, och självklart vaknade jag flera ggr innan vi steg upp och gjorde morgon. Sov ytterligare lite mer under dagen, när jag nu hade chansen.

Hos Pia och Ante hade E sovit suveränt. Bortsett från att han vaknade till en snabbis runt midnatt, så sov han från ca 19.20 till 7.00 - t o m längre än mostern ;)
När vi kom för att hämta honom kom hela familjens tårar. Mamma och pappa blev nog mer känslosamma än bebisen, men då är han ju en cool kille också.

Inatt vaknade han också hela natten, Jättepigg och glad och med noll förståelse för att det var natt.
Vi har tagit det lugnt och sovit lunch bredvid varandra. Tillsammans.

Här har ni för övrigt den välbekanta surläppen, som dyker upp när E för höra "nej", eller "ajaj"

1 kommentar:

Pia sa...

Gud så roligt att du länkade till din blogg via Fejjan!
Verkligen jätteroligt att gå in här och läsa allt igen och nu när jag kom till detta inlägg så kom nästan tårarna på mig med. Jag kan inte fatta att det redan gått mer än tre år, just hans första övernattning minns jag som igår :D