tisdag, maj 22, 2012

Sjukling

Bilder från igår! Vi dök upp strax före 8.30, och eftersom flickorna är utomlands när Elliott fyller år, så möttes vi av paketöppning!





En dra-hund i trä, en gräsklippare, plastservis och sandlåde-kit fick han; riktigt bortskämd :)
Han hade sovit jättedåligt under natten, vilket han gör ibland, så när han vägrade sova längre än ett par minuter i stöten mellan 11.30 och 14, så trodde jag helt enkelt att det handlade om övertrötthet.
Tillbaka efter en utflykt i lekparken kändes han jättevarm och jag förstod att han hade feber. Örontermometern flickorna lånade ut visade väldigt ojämnt resultat, men när vi kom hem strax före 17 kollade vid med stjärttempen som landade på 39,4.

Han har svettats bort en hel del under dagen och har som lägst legat på 37,5. Nu var den dock uppe i 39 igen och prinsen lider både brist på gott humör och aptit. Nu har han iaf fått alvedon igen för första gången sen i morse, och sitter och leker lite själv.

2 kommentarer:

Mamma sa...

Så gulligt...kusinerna tänker då på allt. :)

Ta med Elliotts gräsklippare nästa gång ni kommer så ska vi kappklippa. Gräset har faktiskt växt lite pga att Charlie inte får vara så mycket på gräsmattan och busa. :)

Julia sa...

Hej Anette!
Kul att du kikade in på min blogg och roligt att kolla in din. Tråkigt
med febrigt barn. hoppas han krya på sig. jag brukar inte åka på solo-fika så ofta men då och då överaskar jag mig själv:) Skulle gärna komma på någon mammaträff men har aldrig lyckats komma iväg. Det är så svårt att planera när man är själv med två vildbasar. Välkommen åter till min blogg!