onsdag, maj 16, 2012

Ännu gladare

Jag har en kär vän, Josse, som bor här i Bergsbyn. Hon jobbar på Getbergets hemtjänst, och var den som tipsade mig om att hålla utkik efter jobbansökan till Höjden. Så vi sökte båda två, och medan jag blev kallad till intervju och senare också fick en tjänst, gjorde inte Josse det.
Trodde jag ja!

Tydligen blev Josse kallad till intervju först en månad efter mig, och tyckte själv att det gick så dåligt att hon inte ville berätta att hon varit där.
Men, en dag efter mitt samtal från chefen så fick alltså även Josse ett samtal.
Så kul!
Vi vet ju ännu inte om vi kommer att vara på samma våning, men ändå! :D

Träffade min nuvarande chef Ewa på stan idag och berättade såklart om tjänsten.
Grattis sa hon, och att hon redan antagit att jag skulle få den eftersom hon, som min referens, hade sagt till Maria hur bra jag är :)

Nu måste jag ta och hitta några sådana här skor, eller liknande. På hemtjänsten går man ju in och ut konstant, men på ett boende kan jag unna den svajjiga ryggen en bra hållning.


2 kommentarer:

Mamma sa...

Tänk efter noga...vet att en del velat sälja sina efter ett tag...men för dig kanske de ändå passar perfekt.

Har provat ett par men jag nådde inte ner till golvet när jag böjde mig ner...kan ha berott på något annat förstås. :)

Mamma sa...

Så roligt att ni fick en tjänst båda två!