onsdag, mars 18, 2009

labil

Idag ville hjärtat rusa och rusa och helt enkelt slå väldigt snabbt, väldigt länge.
Har haft knas i ryggen sedan helgens arbete, kan vara den som spökat, eller stressen som trots allt har känts bra och trevlig, eller spår efter åren med kräkningar när hjärtat alltid ville rusa.
Vad det än berodde på så gick det över efter nån timme men då hade jag redan fått skjuts hem från jobbet efter svartnande ögon och även sjukanmält mig inför morgondagen.

Nu har jag legat på spikmattan i sängen och störtbölat till Grey´s Anatomy.

Jag är labil och trött i kroppen, men så grymt lycklig. Varje dag drabbas jag av det där lyckoruset som får en att vilja tjuta rakt ut. Och vips gråter jag inför arbetskamrater.
Gruvar mig redan inför hur jag kommer att bli den dagen jag är gravid!

Inga planer på det än dock... ;)

9 kommentarer:

Anonym sa...

Så skönt att du känner dig bättre nu.
Har du köpt en spikmatta? De lär visst vara bra enligt Jenny.

/Kram mamma

Unknown sa...

Vi fick en i julklapp av Antons föräldrar. Mycket skönt att ligga på ;)

Anonym sa...

Tycker inte om det där med hjärtrusningar då jag själv haft problem några veckor nu. För min del har det suttit i så länge att de ska mäta mina hjärtslag under ett helt dygn för att se om det är något tok. Det kommer nog att gå bra.

Skönt att det känns bättre för dig nu och du... När man är gravid får man vara labil :)))

Kram Syster!

Anonym sa...

Kanske man skulle kunna få prova någon av era nå'n gång. ;) Bara man inte behöver ligga jättelänge på den.

/Kram mamma

Anonym sa...

du kanske redan är gravid eftersom du verkar ha såna känslostormar?;)

Anonym sa...

Haha..Ida, där sa du nå't. :)
Men vi får väl kanske tro på Anette. ;)

/Birgitta

Unknown sa...

Inte vad jag vet iaf! Hoppas ju inte på nåt sånt än, inte med tanke på hur snäv bröllpsklänningen kommer att vara redan utan bulle i ugnen :)

Anonym sa...

Jag har tetat både att lipa och ligga på spikmattan. Funkar bra både -och. Men spikmattan är att rekommendera. Synd bara att den är så dyr.

//Ante

Unknown sa...

Jo, jag låg på spikmattan när jag såg Grey´s, kanske oundvikligt då att tårarna ville flöda :)