söndag, mars 29, 2009

gammal

Festen blev lyckad med 20-talet vänner på besök. Frågan vi återigen fick ställa oss i morse var varför man egentligen städar inför en fest då det alltid ser värre ut efter den.
Efter att ha sett en film och packat ett par lådor ringde de från jobbet och undrade om jag kunde jobba kväll.
Att hoppa in extra under helgen ger en bra timpeng så självklart ryckte jag in.

***
Jag har börjat känna mig gammal. Som att inte allt känns nytt och spännande längre, utan att man istället irriterar sig på så mycket som man tidigare aldrig brytt sig om.
Som ungdomar som mitt i veckan tycker sig kunna skrika ute på gården mitt i natten, människor som är fulla och odrägliga, folk som klagar på varor de inte ens hunnit betala för i butiker, att en del verkar tro att de pratar med en hörselskadad genom att nästan skrika ut allt de vill ha sagt osv.
Jag stör mig på så mycket att jag nästan irriterar mig själv.
Samtidigt har jag fortfarande en otroligt lång stubin och är oftast väldigt kortsint. Jag är fortfarande ofta naiv och onödigt förstående, men jösses vad jag kan känna mig gammal emellanåt...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Mamma får väl önska dig välkommen i klubben då. ;)

/Kram

Anonym sa...

Hahahaa.

Kram syster!

Mobilboggen sa...

Välkommen till "känna-sig-gammal-ibland-klubben"!