onsdag, mars 04, 2009

fullt upp!

Nu var det verkligen länge sedan jag skrev, men engagemanget har inte riktigt räckt till.
Kort och gott har jag sedan sist hunnit köpa mig en brudklänning; en riktig en! Har även hunnit besöka butiken en andra gång för att måtta in den lite, samt köpt skor.
Jag har börjat skissa på inbjudningskort som ska beställas, vi har valt tema-färger (vitt, svart och blått), kommit fram till en hel del bra plockmat och ska imorgon och kolla på byagården i Södra Hedensbyn som är ledig vid vårt nu tilltänkta datum den 11/7.

Imorgon ska vi även förbi huset och ta mått på köket så att vi kan börja skissa på hur vi vill ha det, och hon vi ska köpa huset av ska även "låna" ut en nyckel till oss om vi vill komma förbi fler gånger och titta innan övertagningsdatumet.

Igår hann vi med ett besök i Nyliden för första gången på många, många månader. Fick även övningsköra för första gången på många, många månader. Och för er som undrar men kanske redan har förstått, så är körkortet inte prio ett just nu :)

Drömde inatt om min ängel Johan, vars farbror spelar/spelade i ett band med en låt där texten gick...
"...det får ta den tid det tar, om så alla mina dar..."
För som jag sa till Anton häromdagen så är det ju ingenting som brådskar, mer än just utflyttningsdatumet.

***
I helgen blir det pulkåkning för mig och snowboard för de andra i Bräskaforsen/Sorsele. Har hyrt en av Kommunals stugor medan Antons familj håller till i Alimaks.
***

Igår i bilen på väg till Nyliden tittade Anton på mig lite extra och jag frågade varför.
"Du ler så ofta nuförtiden."

Inga kommentarer: