måndag, januari 23, 2006

Sirius Black


Sirius är knäpp. Har nog skrivit det tidigare, men nu när han kan ta sig upp på hatthyllan själv så är han skitjobbig. Tar en vante i munnen, hoppar ner och gömmer den någonstans i lägenheten. Hoppar upp igen, tar en mössa, hoppar ner och gömmer den osv. Av kanske 10 olika saker på hatthyllan så är alla borta varje morgon, hatthyllan har tappat sin funktion.

Betraktar honom nu. Han sitter på översta hyllan och har väl kommit på ett smartare knep. Att sitta däruppe och kasta ner alla vantar, mössor och halsdukar för att sedan hoppa ner och gömma dom en efter en.

Roligast är när han ta mina 2 meter långa halsdukar i munnen och snavar fram med dom mellan benen. Oftast lämnar han dom på enklare ställen än längst in under sängen.

Haha...

Jaa si, vad jag älskar honom. Vad han har förgyllt stunderna jag tidigare bara haft för mig själv. Och när det blir sådär riktigt ensamt, då somnar vi panna mot panna, eller jag med mitt huvud mot hans lurviga mage...

SENARE
Haha... Nu har han somnat däruppe. Allt utom halsdukarna ligger på golvet nedanför.

Inga kommentarer: